Hear it.Feel it

Monday, November 28, 2011

| Face 2 Face |

 First of all sorry sbb ak sgt busy menempuh peperangan yg sengit di alam pra-U. Go! Go! MORA fighting!! Adat berkawan bersahabat berteman mesti ade gado gado en en. Aku sure korang pun takkan lari dari mende tu. So, disini ak nk luahkan sedikit kekecewaan di hati tentang sahabat yg aku rasa ak TAK PERNAH ANGGAP DIA MUSUH. Aku hanya dapat mencurah di blog memandangkan dlm pergaduhan ney ramai yg mengatakan mmg AKU TAK BERSALAH. Korang nilai laa sendiri k ? Meh ak cte dulu . . .

Kisahnye bermula apabila aku meminta soklan SPOT memandangkan salah seorg kwn aku pun pelajar pra-U. Exam makin dekat sume org pun berlumba-lumba lah nk kejar kejayaan. Ya, aku tahu kita sume semakin dekat utk melangkah ke alam baru tp jangan sesekali jd org yg PENTINGKAN DIRI. Betoi tak ? Aku minta kwn baik aku dr skola lain SPOT then kwn aku pun TAG laa kat fb. Niat di hati mmg laa suci lagi murni. Aku mmg da fikir kalo dpt mmg aku nk fotostat bg kat budak2 klas aku. TUPTUP, ade org yg tidak dikenali tetibe TAG kat fb tu. ok fine! Aku tak kisah. Tp kepada KAU yg tag tu jgn laa biadap sgt. Ssh sgt ke nk minta permission ? Kalo ilmu agama tu da penuh sgt KAU tak fikir ke mende tu ILMU. tak berkat laa kalo main ambil je. Aku rase tak perlu kot aku cte ape yg kwn aku tu tny KAU sape.Sbg kwn sekelas, aku MALU dgn tindakan KAU tu. Kre bagus tau aku tak WALL POST KAU makii. Gare-gare KAU aku kne jwb dgn mmbr aku, aku rase perit sgt nk menjawab sbb kau tu bukan CLOSE pun dgn aku wehh.. YA, KAU RASE NI HAL KECIK ? tu bagi KAU tp BUKAN aku. Mungkin kau da biasa amik hak org mcm tu je kan ? 

Next, ade plak status yg mengatakan tentang ILMU. Dlm erti kata lain status KAU tu nk ckp ah yg kita tak boleh kedekut ilmu. ok, betul lah tu teori tu. KAU sendiri yg bodoh sombong ta tny aku ape-ape pasal soklan SPOT. Aku slalu perasan wehh. Kalo nk tny ape-ape KAU tak pernah nk tny aku, aku pun agk pelik di situ. KAU rela dgr dr mulut org lain or biar org lain yg tny aku kann ? MOTIF ?? Ak rase ak tahu sbb KAU  buat mcm tu. Gotcha !! ^^ 

Berbalik kpd status tu. Aku tak rasa KAU tuju kat AKU sbb mende tu umum. Mungkin juga niat KAU tanak bg AKU terase. ( like takut2 berani gitu ) HAHA. Aku balas balik dgn status umum aku plak. Baru fair kan. Then, mungkin KAU mula terase. Aku ternampak BF kau tny 'sape?' kat status ILMU kau tu. KAU pula mengatakan sebaliknya. Ala-ala, nak COVER LINE gitu. 'Sudah Terang Lagi Bersuluh' wehh. Jgn nk reka cte sgtt, aku dpt mnde tu time weekend. Cane ak nk pass kat KAU bende tu. Aku mmg tggu ari isnin mai skola terus bagi SEMUA ORANG okey. Satu mende aku tak faham apa yg aku post lepas sesi balas status tu sumenye KAU like. apesal LIKE ? ke BENGANG ? HAHA :D

Next, dgr plak yg KAU komen status BFF aku yg mengatakan suruh FACE2FACE. Nice! Excited gilaa aku. Apehal KAU berani like dan komen status BFF ak dgn unsur mencabar sedangkan KAU hanya like status aku sahaja. KAU selalu tunjuk kt skola yg KAU kakak besar laa sgt. Contohnya, KAU gado dgn budak LOWER. KAU rase tu dah cukup hebat padahal tu BENDE TAK MATANG bagi aku. Kalo nk compare dgn pangai lama aku kt skola lama lagi teruk dari kau kot. HAHA. so, takat 'marah' perkara kecik bagi aku. Satu mende aku nk kasitahu, KAU tak npk aku naik tgn tak bermakna aku tak BERANI eh. Mungkin aku ala2 nerd kau igt aku ni senang kena pijak. Try dulu pijak, nk usha sikit besar sgt ke kaki kau tu. Now da besa ade otak sendiri pikir lah. Takkan nk cari pasal dgn classmate sbb hal kedekut ilmu bagai. Low gila standard KAU.

Cter ney masih belum berakhir smpai skrg dimana aku sendiri tak tahu status nye. Nk settle ke tanak hah ? Toksah lah sembang berapi,  kuat gebang.  Tade pun mcmana yg  kau MENTION tu kata nk face2face ehh. Ak tak kesah, tggu je bile masenye. Aku nk dgr 'SORRY' dr mulut KAU. 

p/s: Jangan hanya berani cabar orang yang lemah dan menabur fitnah.

No comments:

Post a Comment