Hear it.Feel it

Sunday, June 19, 2011

Coretan si Kura-Kura -1

Masa terus berlalu, tiktok... tiktok...
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
Menjalani hari yang aku terpaksa buat menjadi semakin bosan, hari-hari aku semakin malap..
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
Setiap bicara setiap babak dalam kisah aku diselitkan dengan satu nama yang membuat aku letih untuk berfikir..
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
Pandangan kasar mungkin tak dapat menilai setiap perbuatan aku untuk tujuan apa, kadang-kadang memberi kefahaman pada orang lain bukan lah mudah..
Bagi aku yang perlu menilai aku hanya lah seorang..
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
Setiap baik buruk yang aku tunjuk semua mempunyai makna tersendiri, untuk siapa? ...
Aku hanya perlu menunggu adakah masa mengizinkan kau untuk memahami? ...
Melihat kau tersenyum dan ketawa merupakan bibit terindah walaupun dari jarak yang jauh...
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
Dari sudut berbeza seperti aku penat untuk bermain kata, penat melayan karenah, penat untuk melihat..
Tp hakikat dari kenyataan menyatakan sebaliknya..
Aku tunggu setiap yang ingin kau bicarakan, tunggu senyum kau, tunggu marah kau juga tangisan kau..
Perasaan aku seperti musim bunga, aku gembira lebih dari kau...
Kau sedar tak? Kau tahu tak?
YA, sememangnya kau tidak sedar dan tahu.

*hasil karya sendiri yg telah dicipta actually dah lama (tahun lepas) , saje nak share sini :)
HOPE SUKA LAHH :)
 p/s : gunalah bakat dalam penulisan sastera anda ! haha 

No comments:

Post a Comment