Hear it.Feel it

Sunday, September 2, 2012

| Roomate |

DUP DUP DUP ! Inilah debaran nk melangkah ke dunia baru. Macam2 yg difikirkannye. First mestilah fikir roomate kita nnt betoi tak? TIPULAH kalo tak pernah fikir lgsg. Gila tak fikir, org ni lah nnt yg akan teman kita selama setahun. Kalo bole mstlah nk yg bebaik je sbb kalo tak okay/tak ngam bole ke bernafas dlm bilik tu? Bole ke study nnt? Mmg tak lah kann. Haihh.

Hari aku melangkah masuk ke bilik tersergam indah di DESA TEKUN, perghh. luar mcm kondo dlm? Kondo lah jugak. okay lah okay lah :) Aku merupakan orang pertama yg smpai kt bilik aku, elehh dua orang satu bilik je pun. Kalo tak aku yg smpai dulu dia lah yg sampai kann. KELAM betoi aku ni. HAHA.
So, aku tgh susun2 brg aku sume dlm 3jam tak sampai2 lagi roomate aku ni. Nervous mengalahkan nk amik result SPM. okay SIAP!! Perut dah lapar ape sume nk kunci bilik dia maii dah dia maii dahhhhhh. TAPI ? yg mana satu, tgk ramai betoi org mcm ade kenduri kt bilik aku pulak. Then, aku berlalu pergi mengisi kekosongan diperut yg dr tadi berjamming. Runsing betoi. Soal roomate pun aku tolak tepi dulu, layan perut dulu.

Habis makan, family aku balek dah tinggal lah aku sebatang kara kat bilik tu. Ingat nk beramah mesra lah konon dgn roomate. Aiii, takde orang. Nice ler! Da bosan sgt sampai tertidur aku tggu dia. Ceit! Dalam pukul 6 lebih aku terjaga dari tidur, tgk katil sebelah masih tidak berpenghuni. Aku sempat usha bedsheet dia  colour pink bermukakan HELLO KITTY -,-' Last2 aku pun layan perasaan dgn HK tu, ckp sorang2 dah mcm org kurang waras. Tapi bukan ade org tahu pun kann. Bantai jela. HAHA.

Lebih kurang 30minit layan HK, pintu bilik ak tetibe terbuka. Ok, finally. Saje aku buat2 tido, main intai2 plak roomate aku ni. Apekeheinye ntah. Pastu barulah mula sesi ice-breaking. Walaupun dia bgtahu nama dia DILLAH, memandangkan dia dah biar aku tggu lama mcm org gila, aku punya sukalah nk panggil dia ape pun kan. Aku decide panggil dia MEK kenalah dgn asal usul dia yg berasal dari kelantan.
Introduce to you all - MEK!!! 
~applause~ 

No comments:

Post a Comment